Çocuklarda Skolyoz Ameliyatları Yazın Artıyor

Okulların kapanmasıyla birlikte skolyoz (omurga eğriliği) ameliyatları da arttı.  Çünkü çocukları skolyoz olan ya da omurga rahatsızlıkları yaşayan aileler uzmanların yönlendirmesiyle ameliyat için genellikle yaz dönemini bekliyorlar.  Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürk, yaz döneminde çocuk skolyoz ameliyatının arttığına dikkat çekiyor.

Çocuk yaşta oluşabilen skolyoz ve benzeri omurga bozuklukları erken yaşta tedaviyle düzeltilebiliyor. Hastalık belirtilerini takip eden ailelerin, gecikmeden uzman görüşüne başvurması gerekiyor. Çocuklarına skolyoz teşhisi koyulan aileler ise ameliyat için okulların kapanmasını bekliyor. Bu nedenle çocuk omurga ameliyatları yaz döneminde artıyor. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürk, “Ayda ortalama 40 skolyoz ameliyatına giriyorum. Bunların birçoğu skolyoz ameliyatı. Yaz dönemi hastalarımın yaklaşık yüzde 40’ını çocuklar oluşturuyor” diyor.

Belirtilere dikkat
Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağatay Öztürkannelere çocuklarının sırtlarını incelemelerini önerirken, cilt anormalliklerinin skolyoz belirtisi olabileceğini söylüyor. Prof. Dr. Çağatay Öztürk, ailelere şu önerilerde bulunuyor:
“Çocuğunuzun sırtında tüylenme artışı, renk değişimleri ve gamzeler skolyoz belirtisi olabilir. Bu belirtilerle birlikte denge problemleri yaşanıyor ya da çocuğunuz öne eğildiğinde sırt çıkıntıları oluşuyorsa skolyoz olabilir. Çocuğunuzun omuz hizası birbirine eşit değilse, bel ya da kalçalarda yan bir duruş varsa ve bacaklarda gövdeye göre orantısız bir kısalık bulunuyorsa, en kısa zamanda bir uzmana başvurulması gerekiyor.”

Korse tedavisine başlanabilir
Skolyoz 25 derecenin üzerinde ise çocuklarda korse tedavisine başvurulabilir. Prof. Dr. Çağatay Öztürk; 50 derece üzerindeki eğriliklerde ameliyatı tercih ettiklerini ifade ederek “Çocuğun büyüme ve gelişme dönemlerini dikkate alarak ameliyat sürecini uzatıyor ya da başka tedavilere başvuruyoruz. Çocukluk döneminde ortaya çıkan skolyozda erken teşhis önemlidir ve çoğu zaman erken cerrahi müdahale gerekebilir. Büyüyen çocuklarda tedavi zorlaşsa da erken teşhis edilen vakalarda başarı yükselmektedir” diyor.